תפריט סגור

ניהול פרויקטי בנייה

תפקידו של מנהל פרויקט הבנייה חיוני להצלחת כל פרויקט בנייה. איש מקצוע זה אחראי לניהול מגוון משתנים, כולל עיצוב והיקף. הוא או היא מבטיחים כי תוכנית פרויקט היא בת קיימא וכי המשאבים הנדרשים זמינים על פי לוח הזמנים. כדי להשיג מטרה זו, על מנהלי פרויקטים לבנייה לרכוש ידע יסודי על תהליכי בנייה והבנה טובה של מטרות הלקוח.

אחד האלמנטים החשובים ביותר בניהול פרויקט הבנייה הוא ניהול חומרים. תהליך זה כרוך באיסוף, אחסון וארגון חומרי הבנייה הדרושים לפרויקט. מאחר שחומרים הם ההוצאה הגדולה ביותר הקשורה לבנייה, ניהול חומרים חיוני לצמצום עלויות. ניתן לעכב חומרים, לפגוע בהם או לגנוב אותם ללא טיפול הולם. מנהלי פרויקטים לבנייה חייבים לוודא כי חומרים תמיד זמינים בזמן הנכון וניתן לאחסן אותם במקום מאובטח.

ניהול פרויקטים הוא מקצוע מורכב הכולל תיאום, תכנון וביצוע של פרויקט בנייה. עבודה מסוג זה דורשת הבנה מעמיקה של תהליך הבנייה וידע רחב של תחומים רבים. מנהל פרויקט בנייה יצטרך להיות מאורגן, מכוון פרטים, ומסוגל לתאם משימות שונות.

ניהול פרויקטים בבניה מתחיל בשלב העיצוב. לאחר מכן, הפרויקט עובר טרום בנייה, רכישה, בנייה והזמנה, ונסגר עם בעל המקום. ג 'קסון מציג את העקרונות הבסיסיים של ניהול הבנייה וכולל רשימה של דברים להימנע מהם בעת ניהול פרויקט. הוא גם מכסה נושאים חמים כמו קיימות ובניית מודל מידע. הספר כולל גם מבט מקיף בתיעוד החוזה ולוח הזמנים של הפרויקט.